Preskoči na sadržaj Preskoči na navigacijski zaslon

 Vodič za kupnju cestovnog bicikla

Kažu da se sreća ne može kupiti, ali se može kupiti bicikl. Brz i lagan cestovni bicikl će biti dovoljno blizu tom osjećaju!

Ako ste pomišljali da je vožnja bicikla po cesti dosadna i monotona, gadno ste se prevarili. Većina mountainbike biciklista koji voze po šumama i makadamima će reći upravo to, da su vožnje po ravnoj i asfaltiranoj površini jednolične, suviše jednostavne i nimalo atraktivne, a da nikada nisu odvozili turu na cestovnom biciklu. No, promijenit će mišljenje čim osjete kako im vjetar mrsi kosu, a srce lupa od sreće jer jure kao nikad dosad. Takav osjećaj doživjet ćete samo ako vozite na odgovarajućem biciklu, na tzv. specijalki, odnosno cestovnom modelu.

: Vodič za kupnju cestovnog bicikla

 Podjela prema namjeni…

Kao i u svakom sportu, oprema je najvažnija komponenta i preduvjet za uspješne rezultate. Nekada je postojao samo jedan model opreme s kojom su se svi koristili. Kako su se vremena mijenjala, tako su proizvođači opreme slušali želje i potrebe svojih kupaca i polako širili svoje ponude. Zato se danas na tržištu cestovnog biciklizma mogu pronaći bicikli i dodaci za rekreativnu vožnju, za uspone, za neravne ceste, pa čak i za ravnicu – i svaki od njih je po nečemu različitiji od onog prethodnog!

Aktivnim rekreativcima i natjecateljima će mala težina bicikla i efikasnost pedaliranja biti važniji od udobnosti, dok će povremeni izletnici u cestovni biciklizam težiti upravo na suprotnom jer im brzina nije glavni cilj. 

… i materijalu izrade

Okvir, rama ili vilica je osnova svakog bicikla, posebice na cestovnim modelima. Zahvaljujući napretku tehnologije, danas se na tržištu mogu pronaći vrhunski početni modeli bicikala po prihvatljivim cijenama upravo zbog materijala kojim je izrađen. Većina okvira na tržištu je od aluminija, nešto je manje karbonskih, a čelični i titanski okviri su rijetki.

Što je bicikl lakši, to je manje energije potrebno da bi ga se pokrenulo. Zato su bicikli od aluminija vrlo tražena roba, jer su laganija, čvršća, dugotrajnija i otpornija na hrđu. Naprednijim tehnologijama iz te se legure danas rade okviri koji voznim osobinama prate karbonske, pa su ponekad i prvi izbor iskusnih vozača.

Karbonski okviri su lagani, kruti i čvrsti i lakše upijaju vibracije, a to je upravo ono što natjecatelji u cestovnom biciklizmu traže, da kroz učestale vožnje duge i po nekoliko stotina kilometara prođu u miru i sa što većom udobnošću. I dok se okviri od titana hvale na sva vrata jer su lagani, čvrsti i podatni, zbog komplicirane izrade mu skaču cijene, dok se još samo retro modeli bicikla rade od čelika.

: Brz i lagan cestovni bicikl

 Što pokreće bicikl?

Pogon bicikla sastoji se od lančanika, pedala s polugama, osovina, lanca, kazete i mjenjača. Na cestovnim biciklima se dijeli na klasični pogon koji dolazi s većim lančanicima (od 53 i 39 zubaca), compact koji je najrašireniji (50 i 34 zuba lančanicima) i tripple za strme uspone i vožnju na planinskim cestama (tri prednja lančanika s rasporedom od 52-39 (40, 42) -30 zubaca). Tri najpoznatija svjetska proizvođača pogona su SRAM, Shimano i Campagnolo.

Nemojte se šokirati kad kod sklapanja novog cestovnog bicikla shvatite da nemate pedala. One se u pravilu prodaju zasebno kako bi svaki biciklist izabrao one koje mu najviše odgovaraju. U posljednje vrijeme najtraženije su tzv. clipless pedale koje se lako spajaju s posebnim clipless cipelama, a sve kako bi se stopalo moglo lakše „otkopčati“ i ponovo „ukopčati“ u slučaju krivog pokreta pri okretanju pedala. Postoji nekoliko vrsta clipless pedala, a svakoj odgovara jedna vrsta cleata (metalne pločice koje se vijcima pričvršćuju za potplat clipless cipele).

Gume su potrošna roba

Kotači ili felge se izrađuju od aluminijskih legura s normalnim ili aero žbicama ili od karbona, a u trgovinama stižu u mnogo različitih oblika i kategorija. Ako niste teži do 80 kg, svaki će vam kotač dosljedno i pouzdano poslužiti. U protivnom ćete se morati baciti u potragu za onim modelom koji vam odgovara po težini i načinu vožnje. 

Od kotača je puno važnija guma koja je na cestovnim biciklima kraćeg vijeka i skuplja nego na brdskim inačicama. Kod kretanja na duže vožnje je poželjno ponijeti rezervnu zračnicu, pumpu i priručni alat za skidanje kotača i gume – čak i malen, ali oštar kamenčić može napraviti rupu na gumi.

Osim klasičnih kotača na koje idu gume sa zračnicom, postoje i tubulari - posebni kotači na koji se gume lijepe specijalnim ljepilom. Tubulari se često koriste na skupim karbonskim kotačima za time trial i kronometar.

Ne zaboravite na kvalitetu sjedala! 

Za razliku od drugih tipova bicikala, cestovni bicikl morate puno preciznije podesiti prema vašim fizičkim mjerama. Bolovi prouzrokovani dugotrajnim sjedenjem su vrlo česti kod biciklista, a uglavnom ih uzrokuje neodgovarajuća pozicija sjedala. Sjedalo ne smije biti niti previše tvrdo niti mekano, dok se ženama preporučuju šira sjedala jer imaju šire sjedeće kosti. 

Servis barem jednom godišnje

Pravilno održavanje i čišćenje bitno utječe na ispravnosti bicikla. Većina komponenata na cestovnim biciklu može trajati godinama ako se bicikl redovito servisira. Lanac je vjerojatno jedini dio bicikla kojeg ćete najčešće mijenjati. Prljav i nepodmazan lanac se brže troši i oštećuje lančanike pogona i mjenjača. Da bi vaš bicikl bio brz, a vožnja njime ugodna i relaksirajuća, važno ga je čistiti od prljavštine i masnoće koja se prikupi tijekom vožnje. 

U ovom trenutku postoji više od milijarde bicikala na svijetu, a godišnje ih se proizvede više od 100 milijuna, među kojima su i cestovni bicikli. Hervis u svojoj ponudi nudi vrhunske modele bicikala namijenjenih za vožnju po asfaltu. Posjetite najbližu trgovinu ili posjetite online shop ovog poznatog lanca sportske opreme gdje svatko može naći nešto za sebe!

Povrat u roku 14 dana
Povrat u roku 14 dana
SSL sigurnost
SSL sigurnost
Click&collect
Click&collect
Opći uvjeti poslovanja
Opći uvjeti poslovanja
 button.backToTop Gore